fredag 11 januari 2008

fredrik har lämnat oss



det är med stor sorg och saknad jag meddelar er att vår kära vän fredrik har lämnat oss. Han begav sig av idag, för att återvända till den andra världen.
Tråkiga omständigheter (analystenta, och hemlängtan antar jag) gjorde hans avfärd tvungen att bli såhär tidig.
Han blev känd för oss som den man som kan spilla mest, mycket mer än alla oss andra klantskallar. Vi tänkte ge honom en oscar för årets spillare, men vi hittade ingen sådan statyett.

När jag ändå är igång kan jag berätta lite mer om de som jag åker med:


Dom är alla tre datanördar. (som jag fast värre) När jag kom hade de köpt varsin ipod touch, och i början försökte de varje dag övertyga mig om att jag också ville ha en.




Axel ser ut som en infödd. Många gånger har folk stannat och frågat honom om vägen. Ingen har tex frågat mig.



Jonas är den enda av oss (vad jag vet) som har nyårslöften. De som jag minns är 1) prata tydligare när han druckit kaffe och 2) skämt som behöver förklaras är de bästa skämten.

Inga kommentarer: